Úvod
Novinky
Odkazy
Závody + akce
Kalendář - brusle.info
Vy <-> my
Galerie
Blog
Bazar
Diskuze
Hodnocení bruslí
Měření časů
Staré fórum
Články
Reportáže
Recenze
O kolečko víc
Návody
Jízda
Triky
FAQ
Kde jezdit
Půjčovny
Fitness
Skateparky Zábradlí
U-rampy
Sjezd
V zimě
Mimo Prahu
Ostravsko
Mimo Prahu
Hokej
Pravidla
Liga
Ke stažení
Pozadí
Videa
Info
Kontakt
Autor
tik@tik.cz
Odkazy

Areál volného času Ladronka

Otevřená půjčovna inline bruslí, občerstvení

Trasa je rovná jen s minimálním převýšením, hlavní část včetně zančení jako cyklostezka (hmmm) má na obou koncích smyčku pro toočení do protisměru.

Část pro bruslaře je oddělena od pískového chodníčku řadou dlařebních kostek. Alespoň se chodbi a bruslaři nebudou navzájem osočovat ...:)

Nejlépe se tam dostanete z Hradčanské tramvají č. 8 nebo autobusem 174, stanice Vypich.

Více podrobností na stránkách www.ladronka.cz

Informační cedule s architektonickým nvrhem areálu

Cesta u Vypichu

Fotky z trasy

 

Otočka nad stadionem Rošického.

Jediným místem pro bezpečné bruslení je Ladronka

Převzato

Kolečkové bruslení patří v posledních letech k nejoblíbenějším rekreačním sportům. Přesto v tuzemsku nejsou pro jeho provozování dobré podmínky. Špatný povrch, úzké cesty, nevyhovující umístění laviček v jejich okolí - s tím vším se čeští bruslaři musí potýkat. "V Praze jsou dost špatné podmínky pro kolečkové brusle, ve světě je situace o tisíc procent lepší," řekl sekretář Českého svazu kolečkového bruslení Jindřich Pařík. Jediným místem, kde se dá podle něj celkem bezpečně bruslit, je Ladronka v Praze 6.


Datum publikace: 13.08.2004
Oblast zaměření: Kultura a sport • Životní prostředí
Další informace: http://www.treknet.cz/art/clanek.asp?id=613/


I ta má ale podle něj řadu chyb. "Projektanti si myslí, že všechny asfaltky musí být lemovány dlažebními nebo kamennými kostkami. To je hrozný nesmysl, protože když se člověk chce vyhnout nebezpečí, tak potřebuje volný výjezd do trávy, aby nemusel upadnout," tvrdí Pařík.

Každý rok prý svaz nabízí městským částem i domům mládeže zdarma projektovou dokumentaci na stavbu dráhy pro kolečkové bruslení, zatím ale bez valného ohlasu. Kvalitní bruslení nenabízejí ani Letenské sady, které byly nedávno zrekonstruovány. "Po rekonstrukci se snížila možnost pro bruslaře. Hlavně proto, že některé cesty byly zúženy, a stromy, které tam jsou, jsou obloženy kameny, což není dobře. Spousta bruslařů na to také nadává," posteskl si Pařík. Modřanská stezka zase bývá špatně zametená, kromě toho je úzká, protože ji využívají i cyklisti a chodci. Ve Stromovce padá hodně listí a větviček a je tam nekvalitní, hrubý asfalt s boulemi.

První pražská rychlobruslařská dráha začne od 1. září fungovat v Modřanech. "Má klopené zatáčky a bude opravdu bezpečná, protože se tam nebudou motat maminky s kočárky, děti na kolech nebo pejskaři," dodal Pařík.

Zatím nejlepší česká dráha je podle něho v Benátkách nad Jizerou. Zájem o kolečkové brusle neustále roste. Oproti jízdnímu kolu mají tu výhodu, že jsou relativně skladné. Kdyby Řekové měli kolečkového bruslaře, tak už by letos bruslení bylo na olympiádě jako ukázkový sport, tvrdí Pařík.

Kolečkové brusle dnes v Česku obouvají děti i důchodci

Neinformovaný návštěvník pražské Letné by si v těchto dnech mohl myslet, že v parku se koná nějaká soutěž v jízdě na in-line kolečkových bruslích. Není tomu tak, to jen Pražané a Pražanky svorně demonstrují svou zálibu v tomto moderním sportu.
Nebruslí jen mladí lidé - ač jich je pochopitelně většina - maminky na bruslích tlačí kočárky, někteří lidé s bruslemi na nohou venčí své psy. Sportovcům, rekreačním bruslařům i úplným začátečníkům nahrává teplé letní počasí: na vlhkém povrchu se in-line brusle ovládají o poznání hůře.
"Byznys se mi začíná pěkně rozjíždět. Nejvíc si půjčují lidé tak od 20 do 30 let," konstatuje spokojeně Jaroslav Skala, který vede půjčovnu a prodejnu bruslí poblíž Letenské pláně. Nikdy prý ale nezapomene na pětašedesátiletou dámu, která si kolečkové brusle nejprve půjčila na vyzkoušení a pak si je koupila. "Ta paní byla prý dříve krasobruslařka a in- liny ji skutečně chytly," vzpomíná Skala.
"Je důležité vzít si přilbu a chrániče," kladla zpravodaji ČTK na srdce sedmiletá Barborka, která in-line brusle dostala od rodičů k Vánocům a od jara pilně trénuje. "Hlavně pozor na zadek," poznamenal k tomu ale Skala. Podle něj totiž mnoho začátečníků drží při jízdě na kolečkových bruslích těžiště zbytečně vysoko a následný pád pak většinou končí právě na jmenované části těla. Ale i on podotýká, že chrániče jsou důležité, jinak by zábava mohla končit třeba i zlomeným zápěstím.

V Praze je zatím jen několik cyklostezek a bruslaři to mají ještě horší. Podle zkušeného jezdce Ladislava se dá dobře bruslit například na Vypichu v okolí statku Ladronka, ideální prý je i pobřežní cesta z Braníku do Modřan. Jednou z nejkrásnějších stezek pro in-line bruslení je podle něj ale trasa mimo hlavní město: cesta podél Labe z Poděbrad do Nymburka.
Největší nadšenci ale jezdí s bruslemi do zahraničí, například do Vídně. Někteří, zejména mladší, bruslaři ale místo jízdy odněkud někam raději předvádějí složité otočky, triky a skoky. Ideální z jejich pohledu je známý prostor u bývalého Stalinova pomníku na Letné, kde se o místo dělí s milovníky skateboardu, trialových kol, ale i s vyznavači lehkých drog.

Základní pravidla, která by mohla zlepšit vztahy mezi bruslaři a chodci, byla shrnuta do desatera pravidel bruslení ve městě "Brusli, ale neobtěžuj!".
Podle desatera by bruslaři měli především dodržovat pravidla silničního provozu a vyhýbat se místům s velkým počtem aut a chodců. Než bruslař vyrazí do města, měl by dostatečně zvládnout techniku jízdy, hlavně brzdění a zpomalování. Pamatovat by měl na stav vozovky a počasí.

(převzato z ČTK)

Martin Šalek
tiskový mluvčí
msalek@p6.mepnet.cz
tel. 220 189 957

 

Top

© [TiK] Petr Knopp

horni cast loga - modry prouzek
Logo [brusle a fotohrafie bruslaru] www.tik.cz
spodni cast loga - modry prouzek

Fitness

Bohnice
Branická stezka
Kárané u Prahy
Letná
Stromovka
Vypich
Vypich v zimě
Jaro 2004 - Oprava Letné

Hledání